Prada wprowadzi na rynek kolekcję NFT opartą na Ethereum

Prada wprowadzi na rynek kolekcję NFT opartą na Ethereum

Wiadomości
31 maja, 2022
129
prada nft

Renomowana marka luksusowa Prada wzmacnia swoją obecność w Web3 dzięki nadchodzącej premierze nowej kolekcji NFT. Będzie ona odpowiadać serii fizycznych koszul, które są w sprzedaży od grudnia 2019 roku.

Jedna koszula, jeden NFT

Według strony internetowej firmy, 100 NFT opartych na Ethereum stanowi odpowiadające uzupełnienie fizycznej Prada Timecapsule, serii modnych czarnych lub białych koszul wprowadzonych na rynek jeszcze w 2019 roku. Fizyczny projekt, obejmujący 100 neutralnych płciowo koszul zaprojektowanych we współpracy z artystą Cassiusem Hirstem, synem Damiena Hirsta, będzie bezpośrednio powiązany ze rozdawanymi w najbliższym czasie NFT.

Każdy drop Timecapsule będzie powiązany zarówno z neutralnym płciowo produktem fizycznym, jak i podarowanym NFT – GIF-em z filmu, który stanowi cyfrową wersję fizycznego przedmiotu.

Wydanie NFT ma na celu zaznaczenie ewolucji „inicjatywy Timecapsule”. W każdy pierwszy czwartek miesiąca, począwszy od 2019 roku, światowej sławy marka umieszcza na swojej stronie internetowej ekskluzywną edycję przedmiotów z tej serii.

W drugiej fazie, każdy posiadacz fizycznej koszuli otrzyma również NFT, który będzie pełnił funkcję cyfrowego zapisu dokumentującego numer seryjny dropu i zawierającego unikalny numer przypisany do każdej koszuli.

Podejście skupiające się na przedmiotach fizycznych

Z informacji opublikowanych przez Forbes wynika, że cena każdej NFT będzie wyrażona w walucie krajowej, a nie w kryptowalutach. Za najnowszym wejściem Prady na rynek NFT stoi konsorcjum Aura Blockchain, wspierane przez LVMH, Prada Group i Cartier, które oferuje rozwiązania w zakresie autentyczności, własności i identyfikowalności.

Czytaj również:  Madonna wchodzi do świata metaverse kupując Bored Ape NFT za 560 tys. dolarów

W relacji zauważono, że w przeciwieństwie do swojego głównego konkurenta, Gucci, który celuje głównie w rdzennych użytkowników Web 3.0 ze społeczności graczy, Prada ma strategię skoncentrowaną na osobach, którzy nie są natywnie zainteresowani Web 3.0 lub technologią blockchain. Stara się bowiem zintegrować swoje NFT z wcześniej istniejącymi przedmiotami fizycznymi. W ten sposób firma chce zbudować wirtualne imperium wokół swoich lojalnych lub obecnych klientów.

Pierwszy projekt NFT marki – „Adidas for Prada re-source” zbudowany na Polygon – z gigantem odzieży sportowej, Adidasem, również został zrealizowany dzięki unikalnemu podejściu. We współpracy z Adidas Originals i artystą Zachiem Liebermanem, marka pozyskała projekty artystyczne, w których wykorzystano sztukę tworzoną przez użytkowników i twórców.



Dodaj komentarz lub opinię

Informacja: wszystkie komentarze i opinie dodawane na forum publiczne są moderowane.