CEO KuCoin: Bitcoin nie został stworzony z myślą o prywatności
Prywatność nie jest najważniejszą funkcją pierwszej kryptowaluty. Taką opinię wyraził CEO KuCoin – Johnny Liu w wywiadzie dla Cointelegraph.
“Jeśli mówimy o celu stworzenia bitcoina, myślę, że prywatność jest tylko jedną z jego opcji.”
Według Liu kluczową zaletą cyfrowego złota jest jego rola jako środka wymiany, który pozwala właścicielom zabezpieczyć się przed ryzykiem recesyjnej gospodarki.
CEO KuCoin przypomniał, że kryptowaluta powstała po globalnym kryzysie finansowym z 2008 r., wywołanym załamaniem rynku kredytów hipotecznych sub-prime w USA.
“Te wydarzenia doprowadziły do narodzin bitcoina” – podkreślił Liu.
KuCoin ogłosił nowe zasady weryfikacji użytkowników w czerwcu. Szef giełdy powiedział, że procedury KYC przynoszą użytkownikom więcej korzyści niż stanowią zagrożenie dla prywatności informacji. Polityka zapewnia dwa poziomy ochrony aktywów.
“Pierwszym poziomem jest własność, gdzie wiesz na pewno, że te pieniądze są twoje. Drugi to możliwość śledzenia aktywów w przypadku ich kradzieży. Jeśli stracisz swoje środki, możemy znaleźć ich źródło.”
Jego zdaniem branża kryptowalut będzie musiała przyjąć praktyki zgodności, ponieważ rozszerza swoją interakcję ze światem rzeczywistym. Szef KuCoin wyraził przekonanie:
“Zasadniczo dla całego cyklu rozwoju kryptowalut powiedziałbym, że KYC jest fazą, która jest nieunikniona i jest również bardzo przydatna.”
Zasugerował, że platforma straci pewną liczbę użytkowników z powodu bardziej rygorystycznych zasad weryfikacji. Jednak wpływ ten będzie krótkoterminowy. Dyrektor generalny giełdy podsumował:
“W dłuższej perspektywie więcej zgodnych funduszy i uczestników wejdzie do branży, co jest równoznaczne z otwarciem drzwi dla wszystkich i zwiększeniem bezpieczeństwa użytkowników.”
Według KuCoin baza klientów platformy wynosi 27 milionów kont. Liczba ta wzrosła o 35% w ciągu roku.
Przypomnijmy, że w sierpniu 2021 r. największa na świecie giełda kryptowalut Binance wprowadziła obowiązkową weryfikację użytkowników. Rok później firma przyznała, że straciła “około 90% klientów i miliardy dolarów przychodów” z powodu procedur KYC.
Dodaj komentarz lub opinię
Informacja: wszystkie komentarze i opinie dodawane na forum publiczne są moderowane.