Inwestuj w kryptowaluty na giełdzie Binance

Walmart gotowy do wejścia w metaverse

Walmart gotowy do wejścia w metaverse

Wiadomości
17 stycznia, 2022
457
walmart

Walmart, światowy gigant handlu detalicznego z siedzibą w Bentonville w stanie Arkansas, jest podobno gotowy do stworzenia własnej kryptowaluty. Co więcej chce on wejść zarówno na rynek NFT, jak i do niezbadanego jeszcze metaverse.

Walmart bada kryptowaluty, NFT i metaverse

Według amerykańskiego kanału telewizyjnego CNBC, firma pod koniec ubiegłego miesiąca zgłosiła kilka nowych znaków towarowych z wyraźnym zamiarem produkcji i sprzedaży dóbr wirtualnych. W jednym z patentów firma podobno uwzględniła możliwość oferowania użytkownikom wirtualnej waluty i NFT.

W sierpniu firma umieściła już ogłoszenie o pracę na swoim profilu LinkedIn, poszukując eksperta od kryptowalut. Z kolei w październiku w ramach pilotażu umieściła w swoich sklepach 200 bitomatów. Docelowo ma ich pojawić się aż ponad 8 tys.

W połowie września pojawiły się informacje o wdrożeniu w sklepach płatności kryptowalutą Litecoin, które okazały się nieprawdziwe.

W oświadczeniu firma skomentowała wiadomości o swoim ponownym zainteresowaniu NFT i kryptowalutami, mówiąc, że:

Nieustannie bada, w jaki sposób pojawiające się technologie mogą kształtować przyszłe doświadczenia zakupowe.

NFT i metaverse

Analitycy Morgan Stanley stwierdzili niedawno, że metaverse może osiągnąć wartość 8 bilionów dolarów. Facebook tylko otworzył puszkę Pandory, a teraz wiele firm idzie w jego ślady.

Walmart odnotował wzrost sprzedaży online w 2021 roku. Tylko w trzecim kwartale wyniosła ona około 11,1 miliarda dolarów.

W [aktach] jest wiele języka, który pokazuje, że za kulisami dzieje się wiele planowania na temat tego, jak zamierzają zająć się kryptowalutą, jak zamierzają zająć się metaverse i wirtualnym światem, który wydaje się nadchodzić lub który już tu jest.

– powiedział rzecznik patentowy Josh Gerben.

Czytaj również:  Australijski sklep OTR będzie akceptował krypto płatności

Wiele amerykańskich firm modowych, takich jak Gucci, Nike, Adidas, Gap i Under Armour, z powodzeniem przetestowało NFT w ostatnich miesiącach. Frank Chaparro, redaktor naczelny magazynu kryptowalutowego The Block, twierdzi, że NFT i metaverse można porównać do handlu elektronicznego w jego początkach w połowie lat 90-tych. Wiele firm nie chce więc ryzykować, że ominie ich kolejna rewolucja handlu:

Myślę, że jest to rozwiązanie korzystne dla każdej firmy z branży detalicznej. A nawet jeśli okaże się, że to tylko moda, nie zaszkodzi to reputacji firmy, która spróbuje czegoś dziwnego. Na przykład przyzna niektórym klientom NFT w loterii.



Dodaj komentarz lub opinię

Informacja: wszystkie komentarze i opinie dodawane na forum publiczne są moderowane.